Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tim en Rianne - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tim en Rianne - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim en Rianne

11 September 2016 | Canada, Vancouver

Vanaf de Ferry was het nog een uurtje rijden naar ons hotel in Vancouver. Het landschap was divers, in het begin over een schiereiland met veel gebieden die tijdens het eb zichtbaar waren tot aan de heuvels met alles ertussen in. Vancouver bestaat uit een groot eiland ingeklemd in het noorden en zuiden door land met in het oosten en westen veel water. Wij kwamen aan vanuit het oosten waar lage uitgestrekte suburbs liggen, voor het beeld: een rechte weg van 10km met alleen maar opritten. Na de suburbs gingen we over de brug naar het echte Vancouver, ons hotel ligt in de gaywijk van de stad en dat is goed te zien aan alle vlaggen en zebrapaden, alles is hier regenboog! Na de auto te hebben geparkeerd kwamen wij aan in ons appartementje in het Sandman hotel, fijn met een goed uitgeruste keuken. Hier zijn we blij mee, zo kunnen we eindelijk iets van groente klaarmaken. 's Avonds lekker rustig aan gedaan en lekker vroeg naar bed.

De volgende morgen het ontbijt genuttigd in het restaurant naast het hotel, toast met vers fruit. Na alle vette excursies van de afgelopen weken hadden wij nog 1 excursie tegoed: de 'Canada fly over'. Eerst hebben we de auto weggebracht naar Hertz (we missen hem..). Op het eiland is alles redelijk goed beloopbaar, een half uurtje van de ene naar de andere kant en dat hebben wij van Hertz naar de fly over ook gedaan. De fly over was bij de cruise terminals van de stad en het stikte daar van de chijanners! Na kort in de rij te hebben gestaan mochten wij naar binnen en begon de show, althans dat dachten wij. We kregen eerst een soort slap aftreksel te zien van een Canada promotie filmpje. Hierna werden we netjes opgesteld op stippen met cijfers zodat iedereen wist waar hij kon gaan zitten, verbaasde ons niet alles is hier uitstekend geregeld! De fly over zelf was prachtig gemaakt, je zat in een soort van achtbaan stoel en vloog over het landschap heen, echt mooi! Na de film zijn we door de oude stad gelopen 'gas town' hier zijn veel leuke winkels en horeca gelegenheden en we hebben hier de rest van de dag doorgebracht. Onderweg naar het hotel nog even boodschappen gedaan voor een pasta met veel groente! Na het eten even lekker gechilled met wat films via netflix.

Vandaag hadden we nog 1 hele dag voordat we helaas alweer terug moeten naar Nederland. Net als gister bij de buren ontbeten en daar het plan gemaakt om vandaag te stad wat verder te verkennen per fiets. Rianne had een zaak uitgezocht aan de andere kant van het eiland bij Stanley park. Onderweg kwamen we toevallig een andere zaak tegen en besloten om daar dan maar een fiets te lenen voor de dag. De gewone stadsfiets zoals bij ons kennen ze niet echt, we konden kiezen uit een soort van low rider cruiser fiets of een afgeragde mountainbike, dan maar de cruiser. Mijn fiets was rood en was prima (maar 2 keer de ketting eraf gehad tijdens de fietstocht), die van Rianne was daarin tegen baby blauw met overal bloemen, zelfs in het profiel van de band en op het zadel zaten bloemen en hij had een tuttig mandje. Hij stond haar prachtig, ook al was ze zelf niet zo blij met deze 'vrolijke' fiets. Rondje Stanley park viel ons tegen en was niet zo bijzonder als we dachten ook werden we nogal gek van de toeristen die niet konden fietsen. Na het rondje te hebben afgemaakt besloten om de fiets te nemen naar Granville, een ander populair gebied waar veel recreatie is. Uurtje langs het water gefietst, onderweg nog even gestopt bij een foodtruck festival, en we waren bij Granville. Wederom niet zo heel spannend maar wel veel mensen die aan het picknicken waren. Na hier te hebben gezeten en van de zon te hebben genoten, zijn we weer terug gefietst om de fietsen in te leveren. Even langs het hotel gegaan om in te checken voor de vlucht en weer de stad in om nog een beetje te winkelen.

• 15 September 2016 - 08:32

Albert:

Dat was een mooi vacantie verslag !!!
    Leuk om dit alles zo te kunnen lezen :-)

• 15 September 2016 - 21:07

Joan:

Tim en Rianne
    Bedankt voor jullie mooie verslag.
    Vandaag pas
    gelezen, we zijn net terug uit Barcelona vandaar dat we een beetje laat zijn.
    Hoop jullie echt volgend jaar bij de flottielje te zien, daarom tot ziens.