Van Banff naar Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Tim en Rianne - WaarBenJij.nu Van Banff naar Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Tim en Rianne - WaarBenJij.nu

Van Banff naar Lake Louise

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Tim en Rianne

26 Augustus 2016 | Canada, Lake Louise

Vandaag zijn we van Banff naar Lake Louise gereden. Voordat we Banff echt verlieten zijn we nog langs de Bow falls gereden, een super mooie waterval. Onderweg naar Lake Louise kwamen we nog een leuke, ietwat toeristische, trail tegen: Johnston Canyon. Daar hebben we nog een kilometer of 5 gelopen, naar een waterval. We konden een hoge of lage route lopen, we kozen uiteraard de hoge en daarmee dachten we de hoge waterval tegen te komen. Opzich niet zo'n gekke gedachte, dachten we, maar vergeleken met de lage waterval (want die zijn we onderweg ook tegen gekomen), was het een beetje een pisstraaltje. Overigens wel een mooi pisstraaltje, maar het was 5 km omhooglopen misschien niet direct waard geweest. Vervolgens zijn we doorgereden naar Lake Louise.

Bij aankomst in het plaatsje zijn we meteen doorgereden naar Morrain Lake, het meer was prachtig, maar de route er naar toe ook! Nadat we 20 minuten rondjes hadden gereden op het parkeerterrein konden we de auto kwijt en het meer bekijken! Vandaag is het qua toerisme wel echt een contrast met gisteren. Gister zag je niemand en nu was het een mierenhoop van Japanners. Maar het mocht het uitzicht niet drukken, het was prachtig! Eerst zijn we een rotswand opgeklommen, omdat we dan beter uitzicht hadden. Het is onwijs moeilijk om het lichtblauwe water goed te fotograferen. We hebben ons best gedaan, maar als je de foto's ziet moet je het water nog 10 tinten lichter denken. Echt onwijs mooi! Ook hier hebben we een trail gelopen en elke bocht was weer een verassing.

Hierna zijn we naar ons nieuwe hotel gereden. Een super leuk, kneuterig gebouw. Weer hele vriendelijke mensen. We hadden klapstoeltjes gekocht en wilden achter het gebouw in de zon gaan zitten, totdat er een ranger langs liep met een geweer. Hij vroeg of we een beer hadden zien langslopen, Tim antwoord dus doodleuk dat hij naar rechts ging. Daarna zei hij snel 'grapje' want die man was nogal serieus. Hij zocht een Grizly bear van 300 kg, haha WHAT?!? :p.

Toen zaten we op dat afgezonderde plekje toch iets minder lekker en zijn we iets dichter bij de weg gaan zitten. Zo hou je het wel spannend, misschien komen we hem nog tegen :).

• 27 Augustus 2016 - 07:46

Wieke:

Wat een schitterende reis maken jullie! Vanwege de beren blijft het wel heel spannend! Heel leuk om elke dag jullie verhaal te lezen! Gaat Tim ook nog een verhaaltje schrijven? In Amerika deden we het om de beurt, weet je nog? Geniet ervan!

• 27 Augustus 2016 - 16:46

Sander Westland:

Hi there!

Gaaf om te lezen. We waren daar in 2009. Kan de reis nog van dag tot dag na vertellen. Veruit de mooiste reis die we tot op heden gemaakt hebben. Zocht hij niet die grote beer voor de ingang van het restaurant?