Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Tim en Rianne - WaarBenJij.nu Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Tim en Rianne - WaarBenJij.nu

Whistler

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Tim en Rianne

04 September 2016 | Canada, Whistler

Wat zijn we in een fantastisch dorp beland! Het is echt één en al sportiviteit hier, zomers en natuurlijk winters. Van te voren hadden we gedacht dat het hier vooral in de winter een walhalla zou zijn, omdat dit het grootste skigebied van Canada is. Maar in de zomer is het dus ook super vet, ik denk dat we gaan emigreren :). Whistler bruist gigantisch, overal mensen, restaurantjes, winkeltjes en pubs. Buiten het bruisen kan je ongeveer elke extreme sport doen die je je kan bedenken. Echt FANTASTISCH!

Vanmorgen begonnen we met een ontbijtje bij de Starbucks en vervolgens zijn we naar de ATV (quad) gegaan. Vandaag hebben we namelijk een ATV Tour gedaan. Met een bus gingen we de black comb op, waar de quads klaar stonden. Van te voren had ik gedacht dat het super makkelijk zou zijn, maar dat viel de eerste bochten wel een beetje tegen (het was de eerste keer dat ik überhaupt op zo'n ding zat). De paden waren steil met scherpe bochten, veel rotsen en het liep gigantisch scheef. Dit maakte het sturen vet lastig, de quad had de controle op mij ipv andersom. Maargoed, oefening baart kunst en nadat ik 3 keer bijna het ravijn in gecrasht was en dan gelukkig een boom voor me had die me tot stilstand bracht had ik het truckje ineens door en ging het fantastisch. We gingen dwars door het bos heen waar allemaal trails voor quads aangelegd waren. De ene nog steiler dan de andere, echt heel gaaf! Ik ben verkocht! In Nederland maar is kijken wat zo'n apparaat kost :).

Bizar hoe sterk zo'n quad ook is, de grootste rotsen op de weg (ik kan het geen keien meer noemen) waren geen probleem. Nadat we 3 uur op zo'n quad gezeten hadden was het helaas afgelopen en gingen we terug naar het dorp. Nog wat winkeltjes bekeken en toen naar een leuk restaurant geweest, waar we heerlijk buiten hebben gezeten. Halverwege de maaltijd kwam er nog een stel naast ons zitten uit Seattle waar we nog een uur mee gepraat hebben. Stiekem waren we wel jaloers, want zij wonen maar 4 uur van Whistler af en gaan meerdere keren per jaar wintersporten! Morgen gaan we helaas weer weg. We hadden hier best nog wat dagen kunnen vertoeven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim en Rianne

In Amsterdam hebben we altijd veel drukte om ons heen. In de vakantie vinden we het heerlijk om rust op te zoeken, deze zomer vertrekken we daarom naar West Canada om een, hopelijk, onvergetelijke roadtrip te maken!

Actief sinds 28 Juli 2016
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 4855

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 13 September 2016

Roadtrip West Canada

Landen bezocht: