Icefield Parkway - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Tim en Rianne - WaarBenJij.nu Icefield Parkway - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Tim en Rianne - WaarBenJij.nu

Icefield Parkway

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Tim en Rianne

29 Augustus 2016 | Canada, Jasper Park Lodge

Gisterochtend begonnen we aan de Icefield Parkway vanaf Lake Louise. Helaas was het wel bewolkt, maar dat zorgde ook wel voor een gave lucht. Nadat we bij een aantal uitzichtpunten gestopt waren, zijn we begonnen aan een trail bij Bow Lake. Deze trail was ongeveer 10 km naar een waterval. De tocht was super mooi, eerst langs een soort natuurpad over stenen, water en bomen langs het meer. Vervolgens een stijle klim die uitmondde in een prachtig ruw landschap. Het had wat weg van foto's die je van maankraters ziet, maar dan uiteraard wel met water en ook her en der wat boompjes. Klauterend over de stenen bereikte we de waterval, super mooi gezicht! En toen gingen we weer terug.

Onze weg ging verder over de Icefield Parkway en daarbij wat uitzichtpunten. Helaas na grondig speurwerk nog steeds geen wild gezien. Overal staan wel bordjes, maar ja, het wild laat op zich wachten.

Rond 17 uur checkte we in bij de Crossing Resort. Letterlijk een kruispunt van highway 93 en 11, waar een mini dorpje was (30 hotel kamers, een restaurant, een pub en een winkel). We hebben onze koffers in de kamer gezet (een super schattig houten wintersport hutje) en zijn nog een stuk highway 11 op gereden. Dat scheen ook heel mooi te zijn en dat was het ook! De weg reed langs een meer, en je zag regelmatig tussen de bomen door een prachtig meer verschijnen. Om 19 uur waren we weer bij het hotel, hebben daar even wat gegeten en zijn toen naar de pub gegaan. Daar hebben we tot een uur of 11 gezeten, tevens ook meteen de sluitingstijd, met Chinees pokeren (waar ik Tim overigens super dik mee heb ingemaakt :)).

Na een goeie nachtrust zijn we vanmorgen verder gegaan met het tweede deel van de Icefield Parkway. Vandaag moesten we een stuk verder dan gisteren, dus we hebben niet een hele lange trail gelopen. Onderweg wel veel watervallen bekeken en natuurlijk de gletcher opgelopen! Bij de gletcher stikte het wederom van de 'Janeezen' (we weten nog steeds niet wat het zijn). Grappig was dat wij in korte broek met een trui aan naar de gletcher liepen en dat de Japanners gekleed waren als of het -50 graden was, de dramaqueens. Rond 17 uur waren we in Jasper, we hebben ingecheckt en zijn daarna nog even door het dorp gelopen.

• 30 Augustus 2016 - 16:05

Albert:

Super mooie foto's !!!
    .... en hang eens een beenham aan de zijkant van je wagen, misschien komen de beren dan een keer tevoorschijn :-)